18. des. 2010

Førjulshygge

Deilig å kunne nyte førjulstida litt også mellom all stressinga for å bli ferdig. Ikke at jeg stresser noe særlig, men det gjør mange andre kan jeg se. Blir jo rent svett av en tur på butikken eller et kjøpesenter. Der har jeg vært i dag og jammen meg tar ting tid. Køer gjennom halve butikken av folk med proppfulle handlevogner. PSST folkens butikkene åpner igjen 3. juledag....

Men så over til hygge delen. Den er jo koseligere å skrive om. Etter en lett og lettvindt middag, så var det tid for pepperkakehus laging. Det syns Emma er veldig morsomt. Og det spiller ingen rolle om det er et ferdighus sånn som i år for det som er gøy er å klisse med melis og pynt for så å dekorere landskapet rundt huset etterpå. Og i år må jeg si den lille frøkenen viser kreativitet. hehe. Hun gikk litt lei av å sette pynt på huset, så jeg fikk lov til å hjelpe til, heldig som jeg er. :) Så der satt vi da å pynta sammen og lille frøken sjarmør gjentar med jevne mellomrom at:" Mamma, æ syns du e flink æ. Åsså e æ glad i dæ." Sukk og smelt den ungen vet å trykke på de rette knappene for å vekke mammahjertet skikkelig. Litt bilder fra dagens pynting.






Som man ser så tager man det man haver eller som Emma sier: "vi tar det vi vil mamma, det e vi som bestæmme her asså." Så i landskapet rundt årets pepperkakehus er det plass til alle og enhver ser det ut til. Legg spesielt merke til plasseringa av Blygen og Prosit. Jentungen har da humor.


Vel ferdige med pepperkakehuset var det tid for Jul på Månetoppen. Det har virkelig slått an her i huset. Hun er helt med. Og i dag fikk Bella være med å se på blånissene og rødnissene hun også.




Nå er gullungene vel i seng og sover godt. Stille og rolig i huset med tv, litt godis, fyr på peisen og levende lys. Og jammen har vi ikke bittelitt julestemning i hus også selv om vi ikke pynter på noen dager enda.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar